fredag 6 mars 2009

Krokodilpelargoner?


Någon som hört talas om det? Jag hade det inte. Jag såg den i en stor kruka utanför entren till  Berkeley Botanical Garden och greps av begär. Den hade inga blommor, men  vad gör det med såna spektakulära blad?  Glatt vårgröna, med gult krokodilmönster.  Måste ha!  En stickling, stulen från sin moderplanta, ska nu transporteras över Atlanten och övertalas att växa i en kruka i Bohuslän istället.  Hoppas inte den botaniska gränspolisen slår till när jag ska lämna landet.
För säkerhets skull är två sticklingar av samma krokodil redan planterade i en kruka i Marias hus, utom räckhåll för gränspolisen. 
Håll tummarna för att det går bra, pelargoner är till för att spridas. 
Och ja, dom heter faktiskt Crocodile.

3 kommentarer:

  1. Den skall - också - tas emot med öppna armar.

    SvaraRadera
  2. Åh vad spännande! Helt fantastiskt fin att ha nära en blodröd läsfåtölj, skulle jag tro.

    SvaraRadera
  3. Estetiska Elin! Ja, det gick bra. Det låg faktiskt en lapp i min resväska när jag öppnade den hemma, en lapp som informerade om att gränspolisen hade gått igenom innehållet.Antingen hittade dom inte krokodilen eller också är det fullt tillåtet att forsla ut såna ur landet.
    Helt oskadda efter 20 timmars resa var dom i alla fall.

    SvaraRadera