fredag 20 mars 2009

Lägesrapport för krokodiler


Jag hade med mig tre sticklingar hem-nerpackade i en glassmaskinskål . Dom passerade gränskontrollen, trots att tullen i USA hade gått igenom resväskan noggrant efter incheckningen, vilket dom berättade för mig i en liten skrift som jag hittade i väskan när jag packade upp den hemma. Antingen hittade dom inte sticklingarna i glassmaskinen, eller också är det faktiskt tillåtet att föra ut krokodilsticklingar ur landet.
Nåväl-ovan syns resultatet så här långt: två sticklingar är planterade, en av dom ser glad ut, den KAN ha rotat sig om jag har tur. Den andra börjar svartna i bladkanterna, och kommer nog att ge upp. Den tredje står fortfarande i vatten, men ser fräsch ut. Hur mår dina, Maria?
Plantan som inte är en krokodil har rotat sig och börjat växa. Det är en stickling av den som jag håller på att plantera om på bilden. Marias amerikanska får den heta.
Solen lyser och små små lila krokusar har börjat dyka upp här och där i trädgården!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar