onsdag 1 juni 2011

And the winner is....

.....Finola! Hon får priset som Årets Uthålligaste Tulpan på Töllås.
Knäppt namn på ståtlig tulpan.
Hon är den sista akten i tulpanshowen 2011. Som,om jag får säga det själv, har varit något i särklass. För mig som sysslat med mer lönearbete än vanligt och byggande av hönshus hela våren, så var det ett bra knep att plantera massor av tulpaner. Dom står över sådant som vanskötsel och ogräs, och fortsätter obekymrat att blomma och se vackra ut.
Finola har jättestora dubbla blommor, nästan som pioner, med läckert rosa-vita kronblad. En del blommor har gröna strimmor . På etiketter står bara namnet, ingenting om ursprung och art. Någon som vet?

5 kommentarer:

  1. Härligt med blommor som sköter sig själva:) Ser ut att var en fantastiskt tulpan. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. snygg tulpan.Jag har ingen bra erfarenhet av tulpaner, de blommar fint första året sen försvinner det mer och mer. Undrar om det beror på benmjöletde inte får:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  3. Ingen aning, Finola är ny för mig med fin är hon ju:)
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  4. Tacksamt med uthålliga tulpaner, Finola har jag inte sett tidigare.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. En fin tulpan//Britt

    SvaraRadera