onsdag 13 juli 2011

Tillståndet i Töllås trädgård


Det växer bra i år. Jag gör inte så värst mycket åt det, som synes.


För detta är vad jag har ägnat mig åt sen tidigt i våras. Men nu är hönshuset färdigt för inflyttning. bara slutspurten kvar. Skaffa madrasser och sängkläder till våningssängen och sovloftet, sätta upp lite krokar och hyllor. På fredag ska huset tas i bruk
. Och jag är så oerhört stolt över detta verk!

Sen ska jag ha semester på hemmaplan med hela stora familjen. Kanske trasslar jag fram spaden igen om andan faller på.




8 kommentarer:

  1. Kanonfint och mysigt i växthuset, förstår att du är stolt. Härligt att få umgås med familjen:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh så fint och mysigt det blev:)) Umgås du med familjen istället - ogräset väntar säkert några dagar till:)) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Vilket fint hönshus! Grymt helt enkelt!

    SvaraRadera
  4. Så fint det blev! Är det en gäststuga , ditt hönshus, eller sommarstugan?
    Min granne har byggt en fin friggebod och jag är riktigt avundsjuk att inte vi har plats till en sådan./Anja

    SvaraRadera
  5. Det är ett gästhus, som är byggt på grunden till ett gammalt hönshus som hör till gården. Och jag har nästan lust att flytta in där själv.

    SvaraRadera
  6. Så fint hönshuset vart//Britt

    SvaraRadera
  7. hittade ett ypperligt kuddfodral till dig..http://sovtex.se/kuddfodral/kuddfodral-tupp.html

    SvaraRadera
  8. Tack för tipset Charlotte! Mycket snyggt. Maken impulsshoppade bums en tuppkudde till hönshuset.

    SvaraRadera